Boka tvättstuga

När du ska tvätta behöver du boka tvättstuga. Ditt inloggningsnamn och lösenord är ditt objektsnummer, som finns på ditt hyresavtal. Du kan också ladda ner appen Aptus Home för att enkelt boka tvättid.

Din tvättstuga finns på

Max framtida bokningar

Tid efter bokning

Max bokningar per vecka/månad

Elavtal

Vi har olika elavtal i våra bostäder. Titta på ditt hyresavtal för att se vad som gäller för just din bostad. När elen inte ingår, behöver du teckna avtal med ett elbolag och nätleverantör innan du flyttar in.

El ingår = Din elförbrukning ingår i hyran.
El ingår ej = Du betalar för din egen el och du behöver själv kontakta ett elbolag och teckna elabonnemang innan du flyttar in.
Individuell elmätning = Det visas som ”El Schablon” på ditt hyresavtal. Det innebär att vi står för elabonnemanget och debiterar sedan dig på din hyresavi för den el du förbrukar i din bostad månadsvis.

Nätägare i våra bostadsområden

Du som behöver beställa elabonnemang kommer även behöva ett abonnemang för elnätet. Nedan kan du se vilket elbolag du behöver kontakta för att teckna abonnemang.

Ellevio

Apeln
Domus
Embla
Jerum
Forum
Freja
Fyrtalet
Fysikern
Hammarbyhemmet
Hugin och Munin
Idun
Jerum
Kurland
Lappkärrsberget
Lucidor
Marieberg
Mjölner
Nyponet
Roslagstullsbacken
Tanto
Vätan

Vattenfall

Frösunda
Kungshamra
Medicinaren
Pax
Strix

Nacka energi

Balder

Internet

För att få igång ditt bredband behöver du ha en nätverkskabel som du kopplar direkt till din dator. Vill du ha wifi i din bostad kopplar du en egen wifi­-router till nätverksuttaget.

Vår internetopera­tör är Telenor. Vid problem med bredbandet kontaktar du dem på 020 – 222 222. Du behöver då uppge att du bor hos Stockholms studentbostäder.